Oppskrift: Pasta med pesto, oliven og kylling

I dag hadde jeg lyst til å lage noe jeg ikke lager så ofte. Med meg i påskeferie og samboer på jobb til 16:45, har jeg mer enn nok tid til å søke rundt på nettet og finne gode oppskrifter å prøve ut. Dette har jeg aldri laget før, men siden alle ingrediensene er ting jeg liker godt (ja, til og med oliven, etter mange år med passiv tilvenning), satset jeg på at dette blir godt! Med denne mengden ble det igjen nok til lunsj neste formiddag. Når jeg nå sitter og skriver dette morgenen etter, er jeg fortsatt overrasket over hvor godt dette smakte! Anbefales virkelig, og det tar slett ikke lang tid. Mange av ingrediensene (pesto, oliven) selges på såpass store glass at du kan bruke dem flere ganger. En perfekt rett hvis du har litt kylling du trenger å bruke opp.

Utstyr:

  • Stekepanne
  • Kjele

Samlet pris: 76 kr Ingredienser:

  • To kyllingfileter (Rema 1000, 30 kr. Etter stigningen i prisen på frossen kylling fra First Price, er ferske fileter fra Rema 1000 nesten like billige!)
  • To tomater (6 kr)
  • 250 g pasta (vi bruker pasta penne i dette, Eldorado 8 kr)
  • Oliven etter smak (Eldorado, 15 kr per glass. Du bruker ikke halvparten engang.)
  • Pesto (Eldorado, 17 kr. Her bruker du også under halvparten av glasset)


Fremgangsmåte:

Sett på vann og begynn å koke pastaen slik det står på pakken. Skjær kyllingen i strimler, salt den litt og krydre med det du skulle finne på å ha i kjøleskapet, og stek den raskt med litt olje så det ikke svir seg.

Dette er fin størrelse på bitene, sett på en liten frokosttallerken.

Skjær tomatene i små biter og olivenen i skiver.

Jeg brukte kanskje 10-15 oliven for å få denne mengden. Da er det igjen masse i glasset, som du kan bruke neste gang!

Når pastaen nesten er ferdig kokt, har du tomatene og olivenen oppi stekepannen sammen med kyllingen. Rør litt rundt for å blande det og forhindre at noe svir seg.

Når pastaen så er ferdig kokt (som regel etter ca. 10 minutter, smak på den for å være sikker på at den ikke er hard lenger), har du i tre spiseskjeer med pesto, og alt som er i stekepannen. Rør rundt og server!

Kjempegodt, både som varm middag og som kald lunsj dagen etter!

Dette innlegget ble publisert i 0-30 min, 66 - 80 kr, Oppskrifter, På hybelkjøkken. Bokmerk permalenken.

Ett svar til Oppskrift: Pasta med pesto, oliven og kylling

  1. alex sier:

    du må prøve (flesk og duppe) da vettu er knallbra:)

Legg igjen en kommentar

